Het geheim van kennis delen: 4 vragen

Kennis delen?! Dan geef ik toch wat weg? Vinden mensen dat niet saai? Wat levert dat mij nou op?

Waarom zou ik kennis delen?

Omdat jij daarmee laat zien dat je veel weet van je vakgebied. Dat je niet zomaar op goed geluk wat doet, maar alles ook écht kunt onderbouwen. Van verwijzers tot cliënten en de overheid: als jij kennis gaat delen, zullen zij je als autoriteit zien en vertrouwen. Iedereen zal denken: daar moeten we zijn.

Zo geef ik zelf een gratis stappenplan weg om beter te leren schrijven. Je kunt denken: daarmee schiet je jezelf toch in de voet?! Fout! Mijn doelgroep denkt: daar moeten we zijn!

Maar de concurrentie leest toch ook mee?

Klopt! Die zal onder de indruk zijn en van je willen leren. Maar jij hebt de kennis al. Denk eens aan al jouw jaren ervaring: zo lang heeft de concurrent minstens ook nodig om zijn kennis op jouw niveau te krijgen. En dan heb jij allang weer nieuwe stappen gezet.

Daarnaast geven we natuurlijk niet alles in één keer weg. En ook niet allemaal op hetzelfde platform. Ze zullen uiteindelijk naar je website moeten komen om álles te vinden.

Dat vindt Google onwijs gaaf. Die ziet jouw concurrent op jouw website komen om door jouw kennis te neuzen. Dat helpt jouw website uiteindelijk naar een plekje hoger in de zoekresultaten. En dat levert weer meer bezoekjes van je doelgroep op.

Kortom, gelukkig leest de concurrent mee!

Vinden mensen dat niet saai?

Als je het zelf op gaat schrijven: absoluut! Jij bent een kei en expert in je werk, maar kunt je daardoor niet verplaatsen in de leek. Laat staan dat je het op een hapklare en lekker leesbare manier overbrengt op je doelgroep.

Daar valt of staat alles mee: hoe schrijf je jouw blog voor op je website of post voor op LinkedIn? Welke woorden gebruik je? Hoe is je taalgebruik? Hoe is je opbouw? En wat voor beelden voeg je toe? Gelukkig ben ik opgeleid en heb ik inmiddels ruim 13 jaar ervaring in het vertalen van taaie kost naar een brede doelgroep.

Maar wat levert kennis delen mij dan op?

Heb je even! De twee dikste voordelen van kennis delen:

  • Je doelgroep, van cliënten of klanten en verwijzers tot subsidieverstrekkers en investeerders, zullen je zien als autoriteit. Wow, die weet veel van dit thema! Daar kan ik met een gerust hart terecht, mijn cliënt naartoe verwijzen of mijn (financiële) steun aan geven.
  • Je bent zichtbaar. Mensen blijven hangen, want de informatie die je deelt, is interessant. Dat zien de sociale media en Google ook. Als het gaat om een post op LinkedIn, krijgt het algoritme vervolgens een seintje om jouw berichten in de toekomst vaker te laten zien aan een grotere groep. Maak ik een blog voor je website? Dan zal Google je omhoog helpen in de zoekresultaten.

Kortom, waar wacht je nog op? Oh ja, op mij! Even kennismaken? Dat kan door op de grote zwarte knop te drukken! Dan gaan we samen je kennis delen!

Hoe interviews met jouw collega’s voor 3 vliegen in 1 klap zorgen

Interviews met medewerkers van jouw organisatie zijn enorm waardevol om te delen op jullie sociale media en website. Ze kunnen zowel zorgen voor de...

Succesverhalen werken voor je

Een succesverhaal is een interview met iemand die vertelt wat jouw product of dienst voor hem/haar heeft betekend.

De 5 superkrachten van een goede tekstschrijver

Waarom zou je een tekstschrijver inhuren? Iedereen kan toch schrijven?

Interesse? Zin in een goed gesprek? Gratis koffie?

Email

tim@vanboxtelmedia.nl

Telefoon

06-31050458

Copyright © 2024 | Privacy Policy