Succesverhalen werken voor je

Wat zijn succesverhalen?

Succesverhalen zijn interviews met iemand die vertelt wat jouw product of dienst voor hem/haar heeft betekend.

Wat kan je met succesverhalen?

Heel veel! Je kunt ieder verhaal delen op je website, in meerdere posts verspreiden op sociale media en gebruiken als referentie. Het zijn tijdloze verhalen, dus ze zijn onbeperkt bruikbaar.

Waarom wil je een succesverhaal delen?

1 Het is ongeforceerde reclame.
2 Het laat donateurs, subsidieverstrekkers en/of de overheid zien: wij maken impact met jouw steun.
3 Je doelgroep herkent zich in de verhalen en wil ook gebruikmaken van jouw product/dienst.
4 Mensen leren van de geleerde lessen van anderen.
5 Het geeft je collega’s een trots gevoel.
6 Het trekt lezers naar je site, zij willen meer inspirerende verhalen lezen.
7 De verhalen hebben een positieve toon en dat geeft mensen een positief gevoel over jou.
8 Je betrekt mensen bij je missie en ook al zitten zij niet in je doelgroep: zij hebben wel een netwerk.
9 Verschillende succesverhalen laten de verschillende voordelen van jouw werk zien.
10 Mensen leren jouw werkwijze kennen.

Maar, ik kan toch zelf ook succesverhalen maken?

Nou, nee. Tenminste, niet als je de 10 voordelen wilt benutten. Zo moet je de juiste vragen stellen om voor afwisseling in je succesverhalen te zorgen. Daarnaast is het de kunst om op de juiste momenten door te vragen als je een verhaal een persoonlijke, diepgaande en inspirerende draai wilt geven. Om dat te realiseren, is het belangrijk dat de interviewkandidaat zich vertrouwd en fijn voelt. Vervolgens is de uitwerking minstens net zo belangrijk. De juiste toon kan je verhaal maken én breken. Voelt de lezer zich wel aangesproken? Of leest het succesverhaal als afstandelijke, koude reclame?

En ten slotte… Hoe ongemakkelijk is het om zelf aan je klant, cliënt of patiënt te vragen: wat heb je aan mijn werk gehad?

De hamvraag: waarom zouden we jou dan inhuren voor onze succesverhalen, Tim?

Nou, komt-ie. Als schrijvend journalist met publicaties in het AD, De Volkskrant en Men’s Health interviewde ik in de afgelopen jaren honderden mensen, in alle soorten en maten. De afgelopen jaren deed ik dat vooral voor stichtingen, zorginstellingen, overheidsorganisaties en goede doelen.
Ik weet:

  • Hoe ik van een interview een openhartig gesprek maak.
  • Hoe ik met een tekst jouw doelen bereik.
  • Hoe ik een tekst voor verschillende doelgroepen en platformen uitwerk.
  • Hoe ik zorg dat een succesverhaal niet als reclame en ‘Wij van wc-eend’ voelt.
  • Hoe belangrijk efficiënt en effectief werken is.
  • Dat jij je op jouw werk wilt focussen, maar tegelijkertijd een betere externe communicatie wilt.
  • Waar ik goede fotografen vind, als jij professionele foto’s bij de teksten wilt.
  • Ik uiteraard de allerbeste ben, maar zeker niet de duurste. Oordeel zelf over mijn werk, hier of hier.

Het geheim van kennis delen: 4 vragen

Kennis delen?! Dan geef ik toch wat weg? Vinden mensen dat niet saai? Wat levert dat mij nou op? Waarom zou ik kennis delen? Omdat jij daarmee laat...

Hoe interviews met jouw collega’s voor 3 vliegen in 1 klap zorgen

Interviews met medewerkers van jouw organisatie zijn enorm waardevol om te delen op jullie sociale media en website. Ze kunnen zowel zorgen voor de...

De 5 superkrachten van een goede tekstschrijver

Waarom zou je een tekstschrijver inhuren? Iedereen kan toch schrijven?

Interesse? Zin in een goed gesprek? Gratis koffie?

Email

tim@vanboxtelmedia.nl

Telefoon

06-31050458

Copyright © 2024 | Privacy Policy